A sikeres értékesítők 5+1 titka
Nem csak munka
„Értékesítőnek lenni életforma. Ha az ember sikeres és eredményes akar lenni, nem biztos hogy kilenckor kezd és teszi le a tollat délután négykor.
Mivel ezen a területen általában az alapfizetésen túl jutalékot is kap az értékesítő, így érdekelt, hogy a lehető legtöbb sikeres üzletet tudja maga mögött, az üzlet azonban nem ismeri a munkaidőt.”
Az értékesítői munka leglátványosabb része, amikor az értékesítő az ügyfelekkel tárgyal, és szerződéssel zár egy üzleti tárgyalást, viszont ez csak egy része a sok feladat közül. Mert a potenciális ügyfelet meg kell találni, akár hideghívással, a tárgyalásra pedig fel kell készülni: „bármennyi időt is töltünk el ebben a szegmensben, a legnagyobb hiba, ha elkezdünk rutinból dolgozni. Minden ügyfél más, a felkészülésen múlhat, kötünk-e üzletet.”
Az ügyfeleket nem elég megszerezni, meg is kell tudni tartani. Ez rendszeres telefonos kapcsolattartást, a jó üzleti viszony ápolását jelenti. Emellett számos adminisztratív feladat, a szerződések nyilvántartása, napi szintű riportálás is tartozik ehhez a munkakörhöz, vagyis a rugalmasság és a precizitás is kulcsfontosságú az eredményességhez.
Jelentkező mindig van
Ehhez a munkához elkötelezett szakmai alázatra van szükség, ahogy az önállóság, a nyitottság, a hibátlan kommunikációs készség is nélkülözhetetlen. „Lehet bármilyen jó a szolgáltatás vagy a termék, ha azt az értékesítő munkatárs nem tudja az ügyfél nyelvén elmondani, bemutatni. A pozitív hozzáállás, magabiztosság, az energikusság mind olyan kompetenciák, amelyek nélkül ezen a területen nagyon nehéz érvényesülni”
Út a sikerhez
Motiváltság nélkül nehéz üzletet kötni. De folyamatos fejlődés, tanulás legalább annyira. Mivel az értékesítésben az értékesítő személye rendkívül sokat nyom a latban, ezért a piaci változásokat követve folyamatos megújulásra van szükség, hogy megmaradjon a lendület, hogy mindig legyenek új kihívások. A rendszeres képzésre járás lételemük.
1, Az első benyomás
Az értékesítés alapja a bizalmon. A megjelenés és az első benyomás kiemelt jelentőségű. Az ápoltság, a megfelelő üzleti öltözet és egy barátságos mosoly a sikeres üzlet első alappillére. Viszont túlzásba sem szabad vinni, fő a természetességen.
2, Folyamatos fejlődés
Nem elegendő az értékesített szolgáltatással a termék ismerettel tisztában lenni, ismerni kell a konkurenciát is, – amelyeket mindig diplomatikusan illik kezelni. Emellett a legfontosabb és elengedhetetlen a személyiség és az értékesítési technikák fejlesztése.
3; Ügyfélélmény
Az értékesítési munka Alfája és Omegája. Ez mindent magába foglal, az értékesítő előzetes ismereteit leendő partneréről vagy a megfelelő szókincs használatát, és az odafigyelve kérdezést és értő figyelmet. Ha az ügyfél érzi a csak neki szóló figyelmet, a valódi igényfelmérést, a bizalom is erősödik. Ebben segíthetnek a személyesebb kérdések, egy esetleges közös pont megtalálása, némi humor. Kötetlen hangulatot kell kialakítani, mert könnyebben megnyílik az ügyfél.
4, Hitelesség
A szavahihetőség, ígéretek betartása a határidők tartása nagyon fontos! Illetve a hitelesség az online világ előretörésével, az új technológiák térhódításával új értelmet is nyert. Ma már egy prezentációt sokan tableten tartanak, kihasználva az eszköz nyújtotta előnyöket.
5, Win-win szemlélet
A hosszú távú sikerességhez nélkülözhetetlen a kölcsönösség elve. Amennyiben csak az értékesítő nyer egy üzlettel, a kapcsolat biztosan nem lesz gyümölcsöző. Ha viszont mindkét fél elégedetten ráz kezet, és az ügyfél valódi megoldásokat, személyre szabott szolgáltatást kapott, a későbbi ajánlatokra is nyitott lesz.
+1 Privát telefonszám
Az értékesítői munka velejárója, hogy olykor elmosódnak a határok a munka és magánélet között. Az egyensúlyra
Elérhető Online képzések:
Legutóbbi hozzászólások